Blog de primar bucurestean

Cainele, cel mai bun agent electoral al omului (politic)?! scris la data de 14 Iunie 2011

M-a surprins numărul mare de comentarii de la postarea „Câinele, cel mai bun duşman al omului". Scriam acolo despre utilizarea câinilor fără stăpân pe post de subiect de permanentă campanie electorală de către unii politicieni prea puţin interesaţi de rezolvarea problemei şi prea mult de manipularea electoratului prin impunerea de false duşmănii în dezbaterea publică. Mi-e teamă însă că am fost înţeles puţin greşit, iar asupra chestiunii mi-a atras atenţia fie-mea, Cristina, care, acum vreo trei zile, m-a luat un pic peste picior: „Ce faci, tati, devii un fel de Mahatma Gandhi al câinilor fără stăpân?!". Tocmai de aceea, simt nevoia să fac câteva precizări şi să dau câteva răspunsuri:

1. Le mulţumesc tuturor celor care m-au felicitat pentru poziţia avută şi care, pe blog, îi covârşesc numeric pe cei care mă înjură. Îi menţionez pe Cristian Dobre, Mioara, Buzatu Andrei, cetatean sector 1, Micsa Toader, diana, Nicoleta, Andreea, adriana, Raluca Sarbu, Ruxandra A., raluca, Silviu, Georgiana, Cosovei Aurel, Popa Eduard, Cosma Valeriu, #stefan#, micsa emil, Alina, Veronica, Elena, Maria.

2. Le mulţumesc celor care mi-au promis votul dumnealor, ca reacţie la cele ce le-am scris. Dar le şi spun că, în decizia dumnealor de a-l alege pe primarul Sectorului 1, trebuie să precumpănească faptele, şi nu vorbele.

3. La fel de important: câinele nu trebuie să devină agent electoral, nici ca duşman, dar nici ca obiect de cult politic. Câinele trebuie să rămână ceea ce este: cel mai bun prieten al omului.

4. Poziţia mea are un caracter preponderent raţional şi prea puţin emoţional. În baza funcţiei de primar, am obligaţia să judec cu creierul, şi nu cu inima. Poate vă dezamăgesc pe unii dintre dvs., dar vă asigur că, dacă eutanasierea trâmbiţată de unii ar reprezenta o soluţie reală de rezolvare a problemei câinilor fără stăpân, aş susţine-o. Asta, deşi măsura contravine, într-adevăr, convingerilor şi sentimentelor mele. Dar nu este o soluţie, şi o să dezvolt mai jos de ce.


5. Nu-mi place oraşul cu străzi stăpânite de haitele de câini fără stăpân, după cum nu-mi plac trotuarele pline de excremente de câini cu stăpân. În ambele cazuri însă, consider că trebuie afirmată o evidenţă: răspunderea este a omului.

6. Pentru domnul „unul" şi domnul sau doamna „didi": se prea poate ca eu să pierd alegerile pe mâna „potăilor" şi să le câştige alţii, pe mâna „moartă" a aceloraşi „potăi". Dar logica dumneavoastră este la fel de ticăloasă cu a personajelor care, de un deceniu, vă mint că rezolvă problema, iar problema se acutizează. Cât despre taxe, impozite şi eutanasiere, vă invit să citiţi punctul 7:

7. Eutanasierea câinilor, pe care o promovează, din raţiuni electorale, actuala putere nu este o soluţie, ci o escrocherie pe bani publici. Argumente:
• În Bucureşti, nu există un serviciu de ecarisaj capabil să realizeze un recensământ al câinilor fără stăpân.
• În absenţa unui recensământ real al câinilor fără stăpân, taxele şi impozitele d-lui/d-nei didi se duc, o parte, în buzunarele băieţilor „deştepţi" care vor vinde milioane de doze de injecţii letale, deşi în Bucureşti sunt doar câteva zeci de mii de câini. Iar cealaltă parte, se aşează confortabil în buzunarele politicienilor şi în puşculiţele partidelor care promovează legea sau care conduc primăriile. Veţi fi atunci surprinşi să constataţi că eutanasierea s-a executat cu nişte costuri comparabile cu soluţii mai puţin sângeroase şi mai eficiente, iar câinilor ucişi le-au luat locul alţii, aduşi cine ştie de pe unde pentru a asigura bunul mers al „afacerii".


comenteaza

Comentarii

Acatrinei Lucian (guest) a scris la 15/6/2011 7:40:27
Buna ziua domnule primar, din sectorul 1 vă deranjează un sportiv/alergător/om-care-iubeşte-viaţa făcând SPORT. Chiar acum 1 oră m-am întors de la alergat de pe străzile din Bucureştii Noi şi am constatat cu stupoare că haitele (deja numeroase) de câini tocmai şi-au întărit forţele cu şi mai mulţi pui. Lumea zice că sunt drăguţi dar când vrei să alergi pe lângă ei nu ştii la ce să te gândeşti prima oară, la cum să scapi necapsat sau cum să alergi şi mai tare. Am ataşat aici o harta cu "problemele" cu care ma confrunt pe traseul meu pe care-l fac în fiecare dimineaţă. http://pic.phyrefile.com/k/ku/kuniva/2011/06/15/2011-06-05_202214.jpg Luaţi-l ca pe un strigăt de ajutor, ca pe o implorare, ca pe orice numai încercaţi să rezolvaţi cumva problema, eu nu pot să fac mai mult decât o sesizare la dumneavoastră.
didi (guest) a scris la 15/6/2011 8:3:4
Domnule primar, cum va permiteti sa spuneti ca logica unui cetatean al sectorului dvs este ticaloasa?!Daca logica lui este ticaloasa inseamna ca si el este un ticalos pentru ca nu poti fi un inger cu logica de ticalos. Poate ca lipsa de bun simt va caracaterizeaza insa asa cum spuneti ar trebui sa ganditi rational si mai putin emotional(ca in cazul potailor care musca si mutileaza copii mici si care se rahatesc pe strada si raspandesc boli) si sa evitati epitetele mai ales cand caracterizati alegatorii....nu de alta dar eu si altii ca mine va platim salariul.
didi (guest) a scris la 15/6/2011 8:5:44
Despre punctul 7.. 1-faceti serviciul acela de ecarisaj ca tot sunteti primar si aveti puterea de decizie a infiintarii respectivului serviciu 2-faceti pur si simplu un proces de intentie si emiteti subpozitii bazate pe pareri personale si nu pe dovezi.In cazul in care se ajunge ca baietii destepti sa doreasca sa vanda milioane de doze, dvs ca primar care controlati totul ii opriti si nu semnati executia bugetara decat pt dozele necesare.
Viorel (guest) a scris la 15/6/2011 9:8:55
@didi: Esti de neoprit si (ca de obicei) prost informat(a). Dupa cum te exprimi, tu nu esti alegator, ci una din acele persoane care este absenta la vot dar are o gura imensa si face incontinu scandal catre alesi. Si un inger nu ar predica sus si tare macelarirea unor animale, asa ca epitetul de "ticalos", desi nu direct adresat tie, pe care ti l-ai asumat, se potriveste la fix. Am fost muscat de un caine la viata mea, m-am distrat cu antirabice si asa mai departe, vreau sa vad strazile curatate de caini, dar nu cu securea. Asa ca pe langa ticalosie, as adauga si ca esti penibil(a) in enervarea ta de persoana semidocta si autosuficienta. Pe de alta parte, la punctul 7 ti s-a explicat cu subiect si predicat mersul lucrurilor, dar tu o tii langa-danga cu "faceti", "opriti" etc. Primarul de sector NU are dreptul (si nici titlul bugetar) de a infiinta un serviciu de ecarisaj, pentru ca in "intelepciunea" lui CGMB nu vrea sa delege aceste atributii catre sectoare. De ce nu vrea? Foarte simplu, pentru a trage profiturile din schema explicata la punctul 7. Acum ti-e clar?
Un om (guest) a scris la 15/6/2011 11:8:43
Vad, in sfarsit, primul articol al unui politician care gandeste ceea ce spune si nu transpune in vocea publica de pe scena politicului corul votantilor cu probleme psihice legate de animale. Este corect, indiferent cum ai aborda problema cainilor fara stapan, emotional sau rational, solutia castrarii si capturarii lor este mai echitabila si rentabila decat eutanasierea mult trambitata de anumite personaje. Referitor la corul fanilor infocati ai eutanasierii animalelor fara stapan, nu pot sa nu remarc, la o analiza sumara a naturii comentariilor de care abunda mediul online, faptul ca acesti oameni par a avea grave probleme de natura psihica, probleme pe care incearca sa le refuleze canalizandu-le spre o furie exacerbata la adresa maidanezilor. Da, fac mizerie, sunt agresivi, musca, insa pot fi sunate unele din asociatiile pentru animale (cele care vin sa ridice animalele, avand posibilitatea de a le gazdui) pentru a veni si a-i lua. In fine, nu este locul unei analize medicale a celor care posteaza. Inca o data, felicitari pentru curajul de a adopta un punct de vedere contrar celor care vocifereaza mai mult (si mai agresiv). Succes in eforturile si masurile politice si administrative luate, Un om
Andrei (guest) a scris la 20/6/2011 21:15:2
Fa-ne, nene parcari si lasa vrajelile cu cateii, legea lui Elena Udrea si alte prostii. Te-am votat pentru ca ai promis, printre altele ca NE FACI PARCARI. Acuma, dimpotriva, cele care exista le desfiintezi. Zona Titluescu: au aparut trei blocuri inalte - functionarii care lucreaza acolo parcheaza pe langa blocurile noastre, unde si asa nu era loc. Cate locuri de parcare au acele cladiri si cine le-a autorizat? Parcarea din fata Mega Image este stapanita de niste boschetari, pe care mereu ii vad stand de vorba cu Politia - asa, amical. Oricum, nu sunt decat cateva locuri. In schimb a mai aparut un Maga Image, unde era inainte Citroen - cine i-a dat aprobare sa se extinda ocupand cu magazinul jumatate din vechiul trotuar, si cine l-a autorizat sa deschida magazin acolo FARA PARCARE? Mai nou, ati desfiintat peste noapte si cele cateva locuri de la chioscul de bilete. Dumnteata esti primarul meu, eu ITI PRETIND, nu iti cer, sa ne faci parcari. De asta te-am votat, nu ca sa te umfli cu banii de pe ridicat masinile - pe care NU AVEM UNDE SA LE PARCAM LA NOI ACASA! Eu locuiesc in sectorul 1 de 30 de ani. Dumneata ori faci treaba, ori pleaca si lasa altul sa faca treaba in locul dumitale. Rabdam de 20 de ani, s-ar putea sa ajungem la limita si atunci sa te tii, domnule primar!
suntcalm (guest) a scris la 21/6/2011 23:10:13
sa omori un animal este acelasi lucru cu a omora un om.solutia este adaposturi si doctori si sterilizare si amenzi pentru stapanii de animale iresponsabili.Cu putina inteligenta se poate scapa de problema cainilor pentru ca nimeni in alta tara nu i=a ucis ...au fost adoptii .cei care vor eutanasiere le urez sa caute cabinete medicale pentru verificari psihiatrice.
dsasf (guest) a scris la 23/6/2011 8:37:43
@suntcalm, daca a omori un animal e echivalent cu a omori un om, a manca un animal e echivalent cu a manca un om?! Daca da, atunci la Craciun sa te uiti in oglinda si sa vezi cum arata un canibal
Alex (guest) a scris la 27/6/2011 22:31:16
Domnule primar, Nu știu a cui a fost ideea deosebită, însă cu siguranță ăla ar trebui spânzurat puțin. Chiar la 30 de metri de primărie a fost desființată trecerea de pietoni, singura din zonă. Pe unde mai trecem noi strada pentru a ajunge în stația de autobuz? Cum mai ajungem de pe o parte pe alta? Pe la 500 de metri, respectiv 700 de metri, să facem un ocolo? Este o adevărată aventură să trecem strada în zonă la Pod Băneasa, mai ales că știm cu ce viteză se circulă pe acolo. Chiar mă întrebam azi cum mai trece strada pensionara de sub mine, care nu mai poate fuge ca restul tinerilor. Rezolvați situația.
Adriana (guest) a scris la 30/6/2011 12:17:31
Azi, cand am intrat intr-un birou mi-au cazut ochii pe o revista: Capitala capiTAlei nr. 65- iunie 2011. Mi-a atras atentia o fotografie cu catei. Am rasfoit-o si surpriza: am descoperit articole extrem de interesante si propuneri la care nu ma gandisem pana acum pentru a salva animalele si pentru a aduce si beneficii statului si educarii oamenilor. Felicitari pentru revista, pentru activitatea dvs, pentru faptul ca sunteti OM! Sa ramaneti mereu asa cum sunteti. Oamenii v-au ales pentru aceste calitati si sunt sigura ca daca ar fi posibil inca 100 de ani ati conduce primaria. Va rog sa va clonati ca avem nevoie de un om ca dvs si la celelalte sectoare, ba chiar in toata tara. De ce nu or fi toti ca dvs? De ce oamenii aleg sa ucida cu sadism si mare placere un suflet? De ce se mai numesc oameni aceste bestii? Stiu ca platesc, dar culmea ca nici nu constientizeaza ca platesc tocmai pentru aceste lucruri pe care le considera neimportante. Pacat de copilasii care se nasc bolnavi, pacat de accidentele care au loc, dar nimeni nu face legatura intre rautatea lor si ceea ce se intampla rau in familiile lor. Pacat ca au ales sa-l ucida pe Dumnezeu! Va rog sa ne faceti recomandari pentru a vota OAMENI si la celelate sectoare. Cred ca dvs ii cunoasteti cel mai bine pe cei care aleg viata. Sa stiti ca vom tine cont la toate alegerile. Asteptam o lista cu recomandari, daca este posibil, chiar si in particular pe email. NU MAI VREM UCIGASI! S-a dovedit ca cine ucide un caine, va ucide si un om. Toata masurile luate impotriva cateilor s-au extins si impotriva oamenilor.
Adriana (guest) a scris la 30/6/2011 12:27:35
Cine nu stie, exista dovezi care arata cum s-au cheltuit peste 40.000.000 euro in perioada 2001-2010 pentru eutanasierea cainilor la un pret de 200 euro/eutanasie. Daca va doriti sa va fie in continuare furati banii din buzunar. din pensii, alocatia copiilor pentru uciderea cateilor, inseamna ca va place sa muriti de foame. Nu pot altfel sa inteleg ce fel de oameni sunt cei 10-20% dintre romanii care prefera sa ucida un caine in chinuri. In alta ordine de idei, exista si dovezi cu modul in care sunt tratati cateii in adaposturile de stat din Romania (nu sector 1). Asa ca nu pot sa inteleg unde se duc de fapt banii pentru ingrijirea cateilor. Apoi metodele de prindere ale cateilor sunt extrem de crude si de multe ori sunt ucisi in fata copiilor care se joaca in parcuri. Cineva a asistat la o astfel de scena si copilul a ramas socat. Asta este eutanasia in Romania. Cine nu crede, avem poze, filme si il invitam sa asiste live la o executie si apoi sa vedem daca mai sustine eutanasia. In tara, asociatiile care au cerut dovezi de la primarii despre modul in care au fost cheltuiti banii pentru uciderea cateilor, au inceput sa fie amenintati, chiar si cu moartea. Medicul veterinar, care a salvat calutii este cercetat, desi a actionat conform legii. Singura problema este ca a actionat contrar intereselor autoritatilor din zona.
C (guest) a scris la 30/6/2011 12:37:19
@didi: daca eu spun la un moment dat ca ai o idee proasta, inseamna ca te-am facut prost/proasta? Dl. Chiliman a fost amabil cand a zis logica ticaloasa, in cazul tau este... TOTAL ABSENTA! Desi in sensul invechit al cuvantului "ticalos", si anume de om vrednic de mila, te incadrezi perfect... Si daca tot vorbesti de gandit rational, incearca si tu sa faci exercitiul asta si sa vezi ca solutia RATIONALA este sterilizarea.
Adriana (guest) a scris la 30/6/2011 13:13:6
Mai aduc o completare: nu se intreaba nimeni de ce o parte din cateii sterilizati de ASPA se inmultesc in continuare? Nu observa nimeni ca toti cateii sterilizati de ONG-uri nu se inmultesc? Asta spune foarte multe despre interesele actualei conduceri a tarii. Sunt atat de multe dovezi cu afacerile murdare ale actualei puteri si abuzurile pe care le comit, incat chiar trebuie sa fim prosti pentru a crede ce spune actuala conducere a tarii. Si daca tot intram in politica, dupa declaratiile lui Boc si ale lui Basescu de anul trecut trebuia sa fim de foarte mult timp iesiti din criza, ori cum sa iesi din criza cand oamenii doar consuma si nu produc nimic? Suntem la pamant la capitolul industre si agricultura. Nu exista cercetare in Romania, nu exista investitie in viitor. Daca voi credeti minciunile actualei puteri, eu nu mai am putere sa o cred. Ne-au distrus economia, au distrus cultura, educatia se vede cu ochiul liber in ce stadiu este. Suntem condusi de un conducator de vas care va scufunda vasul cu noi cu tot si nici macar nu va fi tras la raspundere. Basescu si ai lui au vandut tara bucatica cu bucatica, iar noi inca dormim. Sa mai salvam ce se poate, altfel vom fi slugi pe plantatia FMI-ului. Basescu si Udrea se vor lafai prin tari luxoase, iar noi vom plati pentru casele, palatele si viata lor de huzur. Chiar nu vi se pare nimic in neregula?
Andrei Chiliman a scris la 30/6/2011 16:28:56
@Alex: Amplasarea indicatoarelor, semafoarelor, precum și a marcajelor rutiere se realizează prin hotărâre a Comisiei pentru Sistematizare a Circulației a Municipiului București din cadrul Primăriei Capitalei. Comisia nu reprezintă o structură cu personalitate juridică, ci o structură funcțională care se întrunește săptămânal și hotărăște cu votul majorității membrilor săi asupra problematicii circulației rutiere în Municipiul București. Comisia a fost înființată și funcționează în baza dispoziției Primarului General al Capitalei având o componență mixtă: lucrători de Poliție Rutieră, reprezentanți ai Jandarmeriei Române, ingineri specialiști din cadrul PMB și tehnicieni din cadrul Administrației Străzilor a Municipiului București, instituție aflată în subordinea CGMB. Prin urmare, Comisia adoptă hotărâri cu caracter obligatoriu în urma propunerilor formulate de către Brigada de Poliție Rutieră ori alte instituții competente în domeniu și numai după o atentă și oportună analiză a fezabilității amplasamentelor rutiere în diferite locații ale Capitalei. Prin urmare, primăriile de sector, potrivit reglementărilor în vigoare nu au competența de a dispune asupra reglementărilor și amplasărilor rutiere la nivelul Bucureștiului. În concret, desființarea trecerii de pietoni în zona Podului Băneasa a fost decisă și pusă în aplicare de către Primăria Municipiului București și nu de Primăria Sectorului 1. Ca modalitate de a traversa de pe un trotuar pe altul, a fost dat în folosință un pasaj pietonal subteran care leagă Str. Constantin Dobrogeanu-Gherea de Str. Elena Văcărescu.
Nicoleta (guest) a scris la 30/6/2011 17:53:53
Cum se face ca primele comentarii sunt tocmai ale celor care doresc uciderea in chinuri a cainilor, pardon i se spune eutanasie, tot uit? Cum se face ca cei care isi abandoneaza copiii, in urma divorturilor, cei care isi abandoneaza familiile, cei care isi bat joc de bunicii lor si trateaza cu lipsa de respect sotiile, mamele, parintii, sunt tocmai cei care aleg uciderea cainilor? Exista si o explicatie psihologica, dar pe care cei mai multi o ignora. Cel care tortureaza, maltrateaza sau ucide in chinuri un animal, este un om incapabil sa-si asume responsabilitati, incapabil sa uiubeasca sau sa respecte o fiinta vulnerabila, aici intrand copiii, femeile si batranii, pentru ca pur si simplu ii considera inutili si o piedica in drumul lor spre marire. Din aceasta cauza cel putin 3 femei sunt batute zilnic, de aceea cel putin 2 copii sunt violati/agresati fizic sau emotional zilnic, acesta este motivul pentru care batranii sunt uitati sau batuti etc. Poti sa-ti dai seama cum va evolua un tanar, ce sot si tata va fi din modul in care se comporta cu animalele. Sunt mii de studii psihologice, deci nu sunt inventii. Cand nu esti capabil sa abandonezi niciun caine, sa-l maltratezi sau sa-l omori, in mod sigur te vei comporta civilizat si cu sotul/sotia, copilul, bunicii, parintii. Asa ca dragi parinti, bunici care va incurajati copiii sau nepotii sa chinuie animalele le faceti cel mai mare rau posibil si in definitiv in invatati sa se poarte urat chiar cu voi.
Nicoleta (guest) a scris la 30/6/2011 21:20:12
Va rog frumos sa-mi raspundeti: Basescu vrea sa ne bage in razboi? Vrea sa ne dea pe mana rusilor? A distrus tara in asa hal, incat un razboi ar sterge urmele hotiilor lor? Asist stupefiata la ce declara Basescu si ma ingrozesc, mai ales ca Rusia a reactionat, cum era si normal. Vrea sa ne ucida intr-un razboi? Nici noi, nici cainii de pe strada nu ne incadram in ceea ce inseamna rasa pura si atunci ne trimite la moarte? Va rog din suflet sa faceti ceva! Noi suntem pregatiti sa iesim in strada si sa luptam impotriva celor care vor sa ne masacreze, dar avem nevoie de un semnal sa o facem. Nu mai rezistam mult. Oare singura solutie pentru a scapa de duo-ul ucigas Basescu-Udrea este sa aplicam metoda prin care am scapat de un alt duo celebru la 89?
adriana (guest) a scris la 4/7/2011 13:7:6
psihopatii pdl-isti comit noi abuzuri. Tocmai am aflat ca medicului veterinar care a indraznit sa opreasca afacerile ilegale cu cai salbatici din Delta, i-a fost inchis cabinetul. Azi va avea loc un protest in fata Teatrului National la ora 18. Va rog sa ne fiti alaturi cu partidul pentru ca trebuie sa spunem STOP ABUZURILOR IMPOTRIVA OAMENILOR NORMALI CARE ALEG VIATA! Ne conduc tara psihopatii! Sa-i dam jos, sa-i decapitam, sa aruncam comandantul navei peste bord! Sa spunem stop masacrului! Daca le permitem sa comita ilegalitai, comportamentul lor va deveni violent impotriva oamenilor. Deja iubitorii de animale sunt amenintati cu moartea. Este inadmisibil ca intr-o tara membra a UE sa fim condamnati la moarte pentru ca salvam vieti!
Ca de obicei, problema este banul (guest) a scris la 14/7/2011 14:6:12
Desi multi ridica semne de intrebare, exclamare si vocea, totusi nu se face nimic... Asta pentru ca, desi orice ales este nevoit sa se supuna dorintei alegatorilor, nici macar iubitorii de animale nu ar scoate un ban din buzunar, oricat de revoltati ar fi, pentru a ajuta situatia, pentru un adapost de animale, cand abea isi asigura adapostul lor, hrana lor, viata lor. Cu tot respectul pentru domnul primar, al carui caracter si bune intentii sunt vizibile, si pentru doamna Nicoleta, care are o varsta si o experienta, amandurora va lipseste ceva foarte simplu si natural: increderea. Cam asta pot spune si despre majoritatea romanilor. Solutii exista, sunt sigura ca domnul primar ar putea gasi si mai multe, si mai bune, iar acest blog o dovedeste, dar eu ii propun cu multa caldura si curaj pe care spre sa il transmit, una: Cereti ajutorul din fonduril europene, daca nu, chiar ajutorul organizatiilor internationale care apara Drepturile Animalelor. Implicati oameni seriosi si responsabili, verificati bunul decurs al operatiilor, pentru ca sunt usor tentati sa aleaga o mai ieftina injestie letala in locul prea scumpei castrari, deparazitari si vaccinari si cazarea la un adapost, faceti'o in mod transparent, corect, si alegatorii vor reactiona la "un om in sfarsit de cuvant"! Daca o veti face din fonsuri straine, nimeni nu ar putea face comentarii de genul "uite unde se duc banii nostri", pentru ca fondurile ar fi delegate in mod expres pentru aceasta actiune. Incepeti cu sectorul dumneavoastra, si celelalte sectoare va vor invidia "gospodaria". Sa te adresezi, in calitate de primar, unei organizatii internationale pentru Apararea Drepturilor Animalelor (mai ales din USA), nu cred ca ar fi un lucru dificil si ar fi o carte de vizita pentru dumneavoastra imposibil de ignorat.
purrimma (guest) a scris la 14/7/2011 14:40:46
Pentru ca, da, sigur, in "tarile civilizate nu exista caini vagabonzi" ,dar asta nu se intampla pentru ca sunt eutanasiati, ci pentru ca oamenii au o educatie si un caracter care nu le permite sa lase caini in strada, sa ii chinuiasca lasandu'i fara hrana, apa si aparare. ...Cainii comunitari nu sunt lupi, nu sunt animale salbatice, ci sunt rezultati in urma incrucisarilor nedorite intre caini de rasa, necastrati... Aceste rase au fost obtinute de oameni, prin incrucisari selective, in cursul a secole intregi, intre exemplarele cele mai docile, blande, inteligente, sensibile, supuse omului si lipsite de instinct de vanatoare (cu cateva exceptii), pentru a obtine un animal de companie care sa iubeasca omul mai mult decat pe el insusi, sa il apere, serveasca, si de care sa fie dependent... Ei sunt mai sensibili la frig, boli si infometare decat animalele salbatice, si nu au parasit orasele, in ciuda faptului ca ar gasi mai multa hrana in imprejurimi, unde exista destula fauna si libertate pentru ei,ci prefera infometarea ca sa fie in tovarasia omului. Cainii comunitari au ramas langa noi, oamenii, pentru ca asta le este in fire, sa ne iubeasca si sa ne apere, de aceea ataca personajele dubioase: betivii, oamenii violenti, hotii, violatorii, criminalii sau pe cei care pur si simplu te incoltesc noaptea sa iti dea in cap pentru un celular sau cativa banuti..... Teama oamenilor este nejustificata, sau este justificata doar de proasta intelegere a animalului. Alergatorii si biciclistii sunt "atentionati" doar prin latraturi pentru ca ei, pentru un animal, arata suspicios, semanand cu hotii. Dovada ca, odata ce se opresc din alergat sau se dau jos de pe bicicleta, sunt lasati in pace.
purrima (guest) a scris la 14/7/2011 14:43:12
Eu una am alergat NOAPTEA impreuna cu o hata de caini care imi tineau companie si chiar ma aparau de alti caini sau oameni dubiosi, dupa ce i'am bagat putin in seama aratand ca nu am nici o rea intentie!
Nicoleta (guest) a scris la 14/7/2011 16:23:53
Ajutor a venit din strainatate. Au venit ONG-uri din afara si au spus: va sterilizeze toti cateii din Romania cu si fara stapan GRATIS! Era domn Basescu la primarie pe vremea aceea. Au incercat si in tara. Au gasit intelegere in Oradea si alte asemenea locatii unde in acest moment NU MAI SUNT CATEI PE STRADA, toti cateii de prin curti fiind sterilizati. Sau daca sunt, sunt cei abandonati de prin alte orase. Dar oricum situatia poate fi gestionata, datorita implicarii si corectitudinii cu care s-au facut toate treburile. Deci, cum spuneau au venit multe ong-uri si au spus facem treaba gratuit, dar pentru ca cei care donau din strainatate sau nu spuna ca se arunca banii pe fereastra in ROmania, ca se sterilizeaza pe o parte si se ucide pe alta tot ce s-a sterilizat sau se abandoneaza in continuare (acesta este motivul pentru care numarul este mereu constant), s-a cerut reglementarea situatiei prin interdictia de a mai eutanasia catei sanatosi, sterilizati si prin pedepsirea aspra a abandonului, maltratarii si uciderii cateilor. MI se pare o cerere rezonabila, avand in vedere ca ei faceau toata treaba. Am dreptate? Ei bine, dar lui domn Basescu si altora ca el, Videanu si de prin tara, de unde le mai iesea de vile si campanii electorale, daca nu mai ucideau ei cu 60-200 euro/caine? Da, in tara, eutanasia costa 200 euro. Exista documente. Oricum eutanasia costa mai mult decat o sterilizare, care iata poate sa fie GRATIS! In alta ordine de idei, iubitorii de animale fac tot ce se poate pentru a ajuta, dar nu sunt sac fara fund, pentru ca la 10 caini sterilizati, sunt abandonati de catre oamenii iubitori de oameni alti 100 de catei. Interesant, nu? Asta este realitatea. Atata timp cat nu vor fi oamenii obligati sa microcipeze, sa sterilizeze, abandonul va continua. Insa, sterilizarea cateilor de pe strada, rezolva partial, ca cel putin cei abandonati nu se mai imperecheaza, decat intre ei, de unde si problemele. Asa ca, iata cum se dovedeste ca cei care sustin ca iubesc oamenii, de fapt ii urasc, abandonand cateii si creand probleme la infinit. OMS recomanda dupa studii indelungate ca SINGURA MASURA care a dat rezultate in toate tarile civilizate, acolo unde nu mai vede nimeni picior de catel pe strada, STERILIZAREA cateiilor CU SI FARA stapan. Altfel, ne invartim in jurul cozii.
dan (guest) a scris la 18/7/2011 11:40:36
Mare e gradina lui Dumnezeu... dar si domnul Chiliman vrea sa fie gradinar sef.... Daca n-ar mai fi cainii comunitari, cui ar mai taia frunza primarii ?
purrimma@yahoo.ro (guest) a scris la 19/7/2011 20:56:34
De fapt, legislatia prevede microciparea inca din 2007.. http://cutu-cutu.ro/legislatie Multumesc caduros doameni Nicoleta pentru mesaj.
purrima (guest) a scris la 19/7/2011 21:5:58
Microciparea e prevazuta prin lege inca din 2007... http://cutu-cutu.ro/legislatie . Tot pe acel site gasiti si numele organizatiilor care se ocupa de relocarea, adesea in strainatate a cateilor fara stapan si adresele centrelor (numeroase) care ofera sterilizare gratuita, singura conditie fiind programarea telefonica. Propun o actiune care sa informeze mai bine populatia in sensul asta (pentru ca foarte putini sunt la cunostinta de existenta legislatiei si a centrelor) si care sa invite calduros toti cetatenii la o zi pe luna/an sau aleator aleasa in care sa duca cate un cetatean al fiecarei familii cate un caine cel putin la sterilizat. Organizata frumos, cu flyere colorate si eventual o mica movitatie sub forma de o jucarioara cadou pentru animale, care poate fi folosita si sub forma de publicitate electorala prin aplicarea de simboluri si insemne corespunzatoare.
Radu Alexandru Vasilescu (guest) a scris la 19/7/2011 23:5:22
Cu permisiunea dumneavoastra avansez si eu o serie de masuri ce ar putea duce la imbunatatirea situatiei cainilor fara stapan din Bucuresti. Am sa incep cu o scurta argumentare a pozitiei pe care o adopt: Problema cainilor fara stapan trebuie vazuta strict ca o problema de siguranta publica cu grave consecinte economice. Pot spune cu incredere si din experienta ca poti parcurge cam orice zona a Bucurestiului la pas, noaptea, fara a fi ingrijorat de pericolul pe care infractorii il reprezentau acum ceva vreme. Motivatiile sunt complexe insa cea principala este imigrarea catre taramuri mai bune atat pentru munca precum si pentru activitati infractionale. Insa locul infractorilor pe scara pericolelor a fost cu gratie luat de prezenta cainilor fara stapan, adesea in haite si adesea si care de cele mai multe ori sunt extrem de agresivi. Lasand deoparte faptul ca mii de persoane sunt muscate anual si ignorand complet costurile de tratament si spitalizare - care nu sunt deloc neglijabile - pot argumenta ca activitatea economica a magazinelor cu program non-stop este afectata negativ de faptul ca orice calatorie pe jos, noaptea si chiar dimineata, reprezinta o adevarata aventura ce poate si in dese cazuri are un final tragic datorita haitelor de caini ce cutreiera strazile. Pe cale de consecinta oamenii sunt extrem de reticenti in a se aventura in afara caselor lor pe durata noptii fara a folosii automobilul chiar si pentru cele mai scurte distante. Nu este locul aici pentru a dezvolta acest subiect si a explica toate ramificatiile ce decurg din aceasta problema asa incat ma rezum la a indica urmatoarea concluzie: exista consecinte economice semnificative cauzate de incapacitatea autoritatilor de a aduce sub control numarul cainilor fara stapan. In ceea ce priveste solutiile eu sustin varianta amenajarii in afara Bucurestiului a unui vast adapost unde sa fie adusi si tinuti cainii fara stapan din Bucuresti bineinteles cu posibilitatea adoptarii acestora si excluzand - din motive pe care am sa le prezint - varianta eutanasierii. Excluderea eutanasierii este necesara datorita naivitatii - si in acelas timp lipsei de ratiune - a grupurilor - in majoritate externe - ce se impotrivesc acestei masuri si datorita gravelor consecinte pe plan mediatic pe care o campanie a acestora le poate aduce. Aditional eu sustin supunerea angajatilor centrelor de adapostire a cainilor fara stapan la rigorile unei noi legi care sa prevada pedepse cu inchisoarea si amenzi substantiale pentru disparitia animalelor din adaposturi odata predate in grija si responsabilitatea acestora. Aceasta masura este necesara pentru a pune stop uneia dintre cele mai dese practici ce alimenteaza fenomenul si anume eliberarea - in general din neglijenta sau din lipsa mijloacelor de sustinere - a animalelor din adaposturile specializate. In acelas context este necesara mutarea sarcinii financiare a sustinerii acestor adaposturi la nivel central coroborata cu organizarea adaposturilor pe principii comerciale in sensul platirii de catre stat a unei sume fixe si unice per animal catre aceste centre si organizarea lor de catre capitalul privat interesat. Motivatia este o mai mare eficienta in utilizarea banului public precum si in subsidiar mutarea presiunii exercitate de organizatiile pentru drepturile animalelor in ceea ce priveste conditiile in care sunt tinuti cainii de pe umerii autoritatilor locale si focalizarea acestora catre companiile ce se ocupa cu acest lucru lasand astfel autoritatile locale libere sa se concentreze pe strangerea de pe strazi a cainilor. [aici exita mai multe consecinte dar nu este cazul sa le discut aici] Exista si o masura aditionala luata in acelas contex al divergentelor cu multele, variatele si adesea inutilele organizatii de protectie a animalelor si anume obligativitatea impusa prin lege pentru toti membrii acestora de participa in mod direct la ingrijirea animalelor pe care le protejeaza prin munca de voluntariat prestata la unul din aceste centre. Desigur exista considerente consitutionale si legislative ce trebuie analizate si probabil s-ar putea ajunge la obligativitatea platii unei taxe speciale destinate chiar ingrijirii animalelor iar ca varianta prestarea de munca echivalenta la unul dintre centre. O asemenea masura poate ar mai domoli putin din vehementa cu care variati indivizi le "apara" entuziast drepturile - insa in general fara a propune variante si masuri mai bune - profitand concomitent din plin de publicitatea obtinuta. Desi ar mai fi multe de spus pentru a putea emite un plan concret ce poate duce la imbunatatirea situatiei ma limitez la cele spuse mai sus ca idei principale. Cu stima, Radu Alexandru Vasilescu PS: in masura in care considerati ca ideile au un anumit merit si exista interesul pentru o mai buna detaliere si explicare a mecanismului gandit sunt dispus sa redactez un document in acest sens si sa-l innaintez prin e-mail NB: imi cer scuze daca a existat un dublu post - am intampinat mici dificultati cu introducerea codului de verificare - probabil este cazul sa vizitez un oftalmolog
Oana Chelaru Murarus, prodecan Facultatea de Litere (guest) a scris la 20/7/2011 17:26:3
Va invitam pe strada Edgar Quinet nr. 5-7 unde gunoiul si murdaria au atins cote olfative si vizuale halucinante. Vorbim despre tarabele pietarilor care au ajuns cosuri de gunoi publice sau, in timpul noptii, adapost pentru vagabonzi. Solicitam trimiterea de urgenta a serviciului de salubritate publica, mai ales ca Facultatea de Litere gazduieste incepand cu 25 iulie cursuri de vara la care participa cetateni straini din 15 tari. Cu multumiri.
Nicoleta (guest) a scris la 21/7/2011 9:0:52
am trecut chiar acum pe Ion Mihalache unde se reabiliteaza termic blocurile in draci? Cum Dumnezeu reusiti sa le reabilitati gratis? Asta scria pe un banner. Nu inteleg de ce alti primari nu sunt ca dvs. Poate pentru ca cei mai multi sunt ocupati cu ucisul, cu furatul? Vreti sa fiti primar si la sectorul 6?
Nicoleta (guest) a scris la 21/7/2011 9:10:28
cineva spunea aici ca poti sa mergi prin Bucuresti fara teama de infractori. ale naibii statistici cu violurile, talhariile si crimele uneori chiar in timpul zilei. De unde le-or scoate? Poate din realitate. nu stiu daca un copil sau o femeie este in siguranta pe strada nici macar la 10 seara. Am si exemple cunoscute de mine. eu una ma simt in siguranta cand e un catel pe strada ca stiu ca ma apara de un violator. presupun ca cei 400 de criminali in libertate nu va sperie deloc. sau faptul ca zilnic dispare un copil si nu mai este gasit niciodata. Ei, da dar noi avem probleme mai importante. Ce daca copiii sunt maltratati, abuzati fizic sau sexual, ce daca sunt pedofili in Romania si sunt liberi sa faca ce vor? Nu ne intereseaza aceste aspecte. Ne intereseaza cateii, ca ei musca. Ei bine prefer sa ma muste un catel, daca e sa comparam decat sa ma violeze un nenorocit. Pentru cine nu stie urmele ueni muscaturi dispar in cateva zile. Urmele unui viol raman pt toata viata. Este dureros ca intr-o tara in care rata criminalitatii de orice tip este in crestere, singura noastra grija sunt cateii. Este ingrijorator chiar
Radu Alexandru Vasilescu (guest) a scris la 21/7/2011 13:57:52
Simata doamna ma simt nevoit sa ma inclin in fata observatiilor facute de dumneavoastra. Aveti perfecta dreptate in ceea ce priveste faptul ca prezenta haitelor de caini fara stapani ne scapa de violatori si cred ca femeile din Bucuresti ar trebui sa tina un mars prin care sa-i multumeasca lui Grivei pentru rolul pe care il joaca in combaterea criminalitatii. Este la fel de adevarata observatia dumneavoastra asupra in ceea ce priveste disparitia copiilor intr-un numar alarmant de mare: noroc cu faptul ca cetatenii mai evoluati ai Bucurestiului s-au pus pe treaba si au gonit cu pietre ambulantele in care pedofilii si violatorii se ascundeau cu perfidie in incercarea de a pacalii vigilenta unor oameni ca dumneavoastra. Lasitatea cetatenilor nedemni muscati de Azorel - aparatorul copiilor si femeilor - este de-a dreptul condamnabila iar faptul ca isi mai permit sa se si planga dupa ce Azorel ii trimite la spital sa-si faca necesarele controale - plus niste injectii deloc dureroase in abdomen si din cand in cand ceva operatii pentru a repara arterele sfasiate de coltisorii catelusului - este cu adevarat repugnanta. In concluzie imi cer scuze pentru faptul ca am incercat sa reprezint punctul de vedere al celor cateva mii de lasi repugnanti ce sunt muscati de catelusi numai in Bucuresti in fiecare an si promit ca pe viitor sa ma simt fericit atunci cand sunt inconjurat de haitele de caini incercand sa merg la 11 seara pana la magazinul din colt deoarece acum realizez ca ei sunt acolo pentru a ma apara de talharii, violatorii si pedofilii ascunsi prin tufisuri sau ambulante. Noroc cu oameni ca dumneavoastra a caror responsabilitate civica si al caror simt logic ramane intact. PS: unde gasesc si eu un cataroi sa arunc dupa ambulata care mai vine prin zona incercand probabil sa-i rapeasca pe cei mici care se joaca in fata blocului - atunci cand nu este Grivei prin zona asigurandu-se ca cei mici nu sunt expusi pericolului ci inchisi bine in casa asa cum ar trebui orice copil mic sa fie.
radu cristea (guest) a scris la 12/8/2011 12:52:33
Este ideala ideea adapostului de caini deja implementat. Din pacate habar nu aveti cat se fura de-acolo. Numai eu stiu pe unu dogaru ce lucreaza acolo si vinde la greu una alta. Deci dle Primar, pana sa ne convingeti de bunele intentii, mai bine va ocupati de scursurile angajate si dupa personal va citesc si blogul, pana atunci e doar demagogie
didi (guest) a scris la 14/8/2011 21:30:40
Domnule primar, in Franta tocmai este un mare caz cu un caine care a mutilat o fetita si se propune eutanasierea lui. Sunteti de acord ca daca intr-o tara civilizata ca Franta se omoara cainii care musca oameni sa fie la fel si la noi? Astept eutanasierea cainelui(pt ca asta va pati) si raspunsul dvs
Andrei Chiliman a scris la 22/8/2011 13:1:51
@Ca de obicei, problema este banul: Sterilizarea cânilor comunitari reprezintă, într-adevăr, o metodă de rezolvare în timp a problemei câinilor fără stăpân, motiv pentru care am promovat-o încă din anul 2008, o dată cu demararea programului de sterilizare gratuită a animalelor de rasă comună de pe raza Sectorului 1, program realizat prin intermediul Serviciului Poliţiei Animalelor, din cadrul Poliţiei Locale Sector 1. Cunoaştem faptul că implicarea fundaţiilor de protecţia animalelor atât naţionale, cât şi internaţionale în activitatea desfăşurată de Serviciul Poliţia Animalelor poate avea rezultate pozitive, motiv pentru care au fost contactate mai multe astfel de organizaţii, cu unele dintre acestea fiind încheiate şi protocoale de colaborare. Apreciem implicarea dumneavoastră în rezolvarea acestei probleme şi vă asigurăm că orice metodă aplicată la nivelul Sectorului 1 se va face în concordanţă cu opinia exprimată de cetăţenii din Sector.
Andrei Chiliman a scris la 22/8/2011 13:4:2
@purrima: Primăria Sectorului 1, prin Poliţia Locală Sector 1, a desfăşurat numeroase campanii de informare a cetăţenilor cu privire la Programul de sterilizare gratuită a animalelor de rasă comună (câini şi pisici) desfăşurat la nivelul Sectorului 1, încă din anul 2008. Aceste campanii s-au desfăşurat atât prin publicarea de comunicate de presă, articole apărute în diverse cotidiene cu informaţii privind locaţiile centrelor de sterilizare, cât şi prin distribuirea de pliante şi flyere de către poliţiştii locali ai Sectorului 1. Campaniile de informare nu au vizat doar acest program, ci şi informarea cetăţenilor cu privire la legislaţia specifică protecţiei animalelor, precum şi modul de înregistrare şi identificare a acestora. Acţiunea de sterilizare gratuită a animalelor de rasă comună desfăşurată la nivelul Sectorului 1 a fost iniţiată în iunie 2008, tocmai pentru că susţinem această metodă ca o soluţie de rezolvare a problemei câinilor fără stăpân, însă cu rezultate în timp. Până în prezent au fost sterilizate pe raza Sectorului 1 peste 3700 animale de rasă comună (câini şi pisici) prin intermediul celor două centre de asistenţă sanitar-veterinară situate în str. Pajurei nr.13 şi str. Gârlei nr.2, dar şi prin intermediul Dispensarului Veterinar din cadrul Centrului Teritorial de Adăpostire şi Protecţie Temporară a Animalelor, situat în şos. Odăi nr. 3-5, Sector 1.
didi (guest) a scris la 22/8/2011 13:25:55
Pentru ca mi-ati raspuns evaziv va intreb mai direct. Sunteti de acord cu eutanasierea cainilor care musca oameni?
Andrei Chiliman a scris la 22/8/2011 14:20:50
@Acatrinei Lucian: Pentru eliminarea pericolului constituit de prezenţa câinilor fără stăpân cu un comportament agresiv, aflaţi în zona cartierului Bucureştii Noi, respectiv străzile Duioşiei, Vacanţei, Sfântu Gheorghe, Oaşului, Dârza, Producţiei, Serviciul Poliţia Animalelor a organizat de la începutul anului 2011 mai multe acţiuni de identificare a acestora. Ultimele acţiuni desfăşurate în această zonă au avut loc în 28.07.2011 și 02.08.2011, ocazie cu care au fost capturaţi opt câini fără stăpân. Zona va fi în continuare atent supravegheată şi se vor lua toate măsurile legale pentru menţinerea unui climat optim de convieţuire pe raza sectorului 1.
Andrei Chiliman a scris la 22/8/2011 14:52:19
@Oana Chelaru Murarus: Compania Romprest activează 24 de ore din 24 cu serviciile de salubritate pe toată aria Sectorului 1, asigurând curățenia. Zona menționată de dumneavoastră este cunoscută agenților Romprest din teren care se confruntă cu un număr mare de oameni ai străzii – sursă generatoare de cantități foarte mari de deșeuri - în urma cărora se intervine cu dotările, utilajele și personalul adecvat.
Andrei Chiliman a scris la 22/8/2011 14:54:28
@Radu Alexandru Vasilescu: Problema câinilor fără stăpân este în primul rând o problemă de siguranţă publică, motiv pentru care s-a înfiinţat în cadrul Poliţiei Locale Sector 1, Serviciul Poliţia Animalelor cu atribuţii specifice de asigurare a unui climat de ordine şi siguranţă civică, dar şi de protecţia animalelor. Prezenţa în număr mare al câinilor fără stăpân pe domeniul public nu este urmarea incapacităţii autorităţilor publice locale de a rezolva această problemă, ci, în primul rând, lipsei unor prevederi legale care să permită autorităţilor publice locale şi centrale să rezolve în mod unitar această problemă. Este bine cunoscut că situaţia actuală este rezultatul lipsei unor reacţii ferme şi operative în acest domeniu, dar şi amplificată de abandonul, pe domeniul public, a animalelor nedorite din unele gospodării individuale. Rezolvarea problemei câinilor fără stăpân trebuie privită din perspectiva cauzelor care au contribuit la apariţia ei. În acest sens, la nivelul Sectorului 1 au fost iniţiate mai multe campanii care au vizat principalele cauze care au contribuit la prezenţa în număr mare a animalelor fără stăpân pe domeniul public, astfel: - Campanie de sterilizare gratuită a animalelor de rasă comună (câini şi pisici) – scopul acestei campanii este acela de a reduce fenomenul de înmulţire necontrolată a animalelor şi astfel de a reduce numărul animalelor abandonate pe domeniul public; - Campanii de identificare şi înregistrare a proprietarilor de animale – începând cu luna octombrie 2009 a fost demarat Recensământul animalelor de rasă comună cu sau fără deţinător/proprietar de pe raza Sectorului 1 în vederea identificării şi înregistrării proprietarilor de animale şi astfel responsabilizării acestora din perspectiva deţinătorului de animale; - Campanii de informare cu privire la normele legale specifice domeniului protecţiei animalelor; Nu susţinem eutanasia ca unică metodă de rezolvare a problemei animalelor fără stăpân, mai ales că aplicată până în anul 2008 a fost ineficientă şi nu a dus la o soluţionare a acestei probleme, dovadă fiind numărul mare de câini fără stăpân. Susţinem ridicarea câinilor agresivi de pe domeniul public şi adăpostirea lor în centre speciale, motiv pentru care la nivelul Sectorului 1 a fost construit un adăpost specializat în adăpostirea şi întreţinerea acestora. Susţinem înfiinţarea de astfel de adăposturi specializate şi la nivelul celorlalte sectoare ale Municipiului Bucureşti.
Dana (guest) a scris la 24/8/2011 0:34:16
Nu stiu daca sa rad cu gura pana la urechi, daca sa plang sau daca sa urlu...avand in vedere ca este 12 pm si citesc de vreo ora si ceva comentariile si blogul dvs., ma voi abtine totusi. Ingrijorator este ca ne intereseaza cateii si spatiile verzi, dar multimea de tigani si cersetori care locuiesc in zona pietei 1Mai nu o vede nimeni? In fiecare seara cand ies cu copilul dintr-unul din magazinele de acolo sunt intampinata la intrare de cate unul sau doi cersetori/tigani...acum cateva zile am stat un pic de vorba cu o angajata dintr-un magazin mic, kiosk, care imi povestea cum ziua in amiaza mare, la ora patru cand inca mai sunt oameni normali care scapa de la servici la ora aia si circula pe strazi, o satra de tiganci, de prin zona, cu fuste, au furat din magazin si au amenintat-o cu un cutit atunci cand a vrut sa le dea cu spray lacrimogen sa le goneasca. Toata treaba asta fiind filmata, cu detalii cu tot, a luat caseta si s-a dus la politie...dupa o luna de plimbari au inchis dosarul : "dovezi neconcludente". In aproape toate casele de pe stradutele care duc din Ion Mihalache in Grivita, in special aproape de piata 1Mai, intalnim tigani care sunt convinsa ca ocupa abuziv aceste case ale "primariei"...se vede clar din lipsa lor de preocupare de a le intretine ca nu le apartin...si eu am depus dosarul ca sa platesc chirie la primarie pentru o casa, ca suntem 5, patru adulti si un copil, si ne-am saturat sa platim la altii cand putem investi in primarie...avem depus dosarul de 4 ani..si nimic...un numar de ordine..si atat...preferati sa va distruga ei casele decat sa le dati celor care le merita, de frica lor...la fel si cu restul...frica de a actiona! eu stiu una si buna, vreau ceva actionez...aveam de gand sa va cer audienta sa va expun problema mea si sa va rog sa ma ajutati sa platesc primariei nu particularilor o suma considerabila lunara...nu cred sincer ca merita sa mai fac asta...de altfel sunt convinsa ca nici nu o sa ma ascultati asa cum nici un tanar nu este bagat in seama in ultima perioada in tara asta...decat daca este fiul/fiica cuiva...sunt dezamagita/scarbita/etc. si sunt convinsa ca sunt cel putin 100 care simt si gandesc ca mine...VOI nu faceti nimic pentru noi, noi de ce am face ceva pentru voi?
Andrei Chiliman a scris la 26/8/2011 19:29:47
@Radu Cristea: La Poliția Animalelor Sector 1, nu există niciun angajat cu numele Dogaru. În ce privește necesarul de hrană, acesta se stabilește zilnic în funcție de numărul de câini din adăpost și tot zilnic se întocmesc note justificative privind cantitățile de hrană utilizate și numărul de câini hrăniți. Dacă însă dumneavoastră sunteți în posesia unor informații privind o situație concretă de furt, trimiteți-mi vă rog cât mai multe detalii, pe blog sau pe email (andrei@chiliman.ro).
cetatean (guest) a scris la 1/9/2011 15:53:56
Domnule primar, in institutia pe care o conduceti nu se respecta legea. Am depus actele pentru o autorizatie de constructie si a fost depasita durata legala de 30 de zile pt aprobare. Inca nu mi-a fost emisa autorizatia iar de cate ori m-am interesat mi s-a raspuns ca e la semnat la secretar. astept sa il treziti pe secretar si pe cei din subordine sa semneze odata lucrarile si sa respecte legea.
Mitrache (guest) a scris la 4/9/2011 17:20:2
Domnule primar CHILIMAN,sunt simpatizant al PNL si al dvs,chiar va cunosc personal si dvs,ma cunoasteti personal,locuiesc in cartierul pajura de 47 de ani copilaria si adolescenta am traito in acest cartier minunat,acum nu stiu daca mai este asa de minunat mai ales dupa lovitura de stat din 1989,acest cartier care era cindva cartierul teilor a devenit cartierul cainilor si a cotetelor de gaini pe care unii dintre locatarii acestui cartier il populeaza.Nu toti locuitorii acestui cartier vor sa suporte latratul cainilor zi si noapte,unii dintre noi avem copii,altii inca mai au un loc de munca si vor sa se odihneasca noaptea pentru a putea a doua zi sa duca la acel loc de munca pe carel mai au inca,de ce va spun toate acestea pe STRADA BAICULESTI NO.15 stiti ca inca mai sunt gradini in fata blocului B 13,un locatar din blocul C 9 pe nume PENTO ALFONSO are si el gradina in spatiul enuntat mai sus unde creste gaini si tine o haita de caini o parte din aceasta gradina se extinde pe spatiul verde aferent blocului B 13.Inteleg si o parte din locatari intelegem pina la un anumit punct,deranjul produs de latratul cainilor tot timpul,cintatul cocosului si cotcodacitul gainilor, mirosul de gainati,sobolanii care misuna ca pe bulevardul MAGHERU,parca nici nu am locui intr-o capitala ce se vrea europeana parca traim undeva la tara dar platim taxe si impozite zona 1 suportind acesti cetateni care dupa 50,60 de ani nu vor sa desparta de obiceiurile lor rurale,ok daca le place atit de mult sa mute la tara daca nu sa se conformeze normelor de civilizatie de la oras,nu sunt obligat sa-u nu suntem obligati sa suportam metehenelele unora pentru ca lise permite,nu este destul ca suportam mitocania ciumei portocalii?trebuie sa mai suport sau sa mai suportam si mitocania,indolenta unor locatari care parese ca le convin situatia de debandada si anarhie existenta?Domnule CHILIMAN,dvs,va luptati tot timpul pentru bunastarea locuitorilor sectorului pe carel patronati dar vedeti ca inca mai aveti mult de lucru in sensul bun,noi cei care reprezentam electoratul dvs,vrem sa va ajutam dar vrem ca si dvs,sa ne ajutati,prin cele pe care le-am enumerat mai sus nu vreau sa se inteleaga ca nu sunt un iubitor al animalelor ba din contra iubesc orice animal(caine,pisica,etc)dar acest locatar din blocul vecin sfideaza orice norma civilizata de respect fata de ceilalti locatari.Inchei prin a va ura mult succes in calitatea dvs.de primar asigurinduva de sprijinul meu electoral in lupta pentru o tara democrata si civilizata,sper ca veti citi acest mesaj si veti lua unele masuri care sa ne protejeze si pe noi locatarii blocului B 13 in lupta cu indolenta ,necivilizatia si incultura unora care nu doresc progresul acetui stat.Cu respect MITRACHE.
Andrei Chiliman a scris la 5/9/2011 14:46:27
@cetatean: este nevoie de mai multe detalii pentru a va putea raspunde referitor la stadiul autorizatiei: numarul de inregistrare a dosarului la Registratura PS1 si numele pe care a fost depus. Astept aceste detalii la andrei@chiliman.ro
CETATEAN (guest) a scris la 5/9/2011 15:14:6
Domnule primar, va rog sa luati masuri in privinta Directiei Starii Civile Sector 1! Nu pot sa cer nici o informatie cu privire la transcrierea certificatului de nastere depus pe 28.03.2011. AM SUNAT LA VREO 5 NUMERE SI FARA SUCCES. Inteleg e institutie publica si e foarte solicitant si agitant. 5 LUNI AU TRECUT.NU POT SA-MI FAC UN ACT CA SA MA ANGAJEZ. Va rog frumos. VA MULTUMESC ANTICIPAT.
cetatean (guest) a scris la 5/9/2011 18:42:41
Domnule primar, eu nu vreau sa fie lucrarea mea rezolvata ci toate lucrarile restante sa fie rezolvate. Cercetati serviciul care se ocupa de dosare in general nu anume lucrarea mea in special.Cand le veti rezolva pe toate eu voi fi multumit ca astfel si lucrarea mea va fi rezolvata.Daca vreti sa va convingeti ca serviciul merge prost si sunt depasite frecvent cele 30 de zile legale uitati-va pe listele de Autorizatii de Construire de pe site-ul primariei. Acolo veti vedea ca nici o autorizatie de construire sau demolare nu e emisa in intervalul celor 30 de zile legale (nu pot fi toate dosarele cu complicatii). Si astfel veti afla si ca site-ul primariei nu e actualizat si este ramas in urma cu 2 luni.
Pitbull (Mihnea Columbeanu) (guest) a scris la 14/9/2011 11:44:41
Felicitari si multumiri! Apropo de referirea la Mahatma Gandhi, iata un celebru citat: "Maretia unei natiuni se reflecta in felul cum trateaza animalele." Pozitia dumneavoastra este nu doar umana, rationala si de bun-simt, ci si foarte bine documentata. ASA ESTE: pretinsa "eutanasiere" e atât o non-solutie (ani de zile s-a aplicat masiv - nici nu era "eutanasiere", ci masacru brutal - fara nici un rezultat), cât si escrocheria pe bani publici pe care o acuzati (nu mai detaliez). Cu drag, Mihnea aka Pitbull
Maura Russo (guest) a scris la 14/9/2011 11:49:16
ringrazio il sindaco CHILIMAN per il suo sostegno e rendere pubblico che l'eutanasia è solo una sanguinosa sporco denaro nero facendo affari
Andrei Chiliman a scris la 16/9/2011 18:11:17
@Dana: Vă mulțumesc personal pentru sesizare. Ea a ajuns și în atenția Poliției Locale și vă pot asigura că zona la care vă referiți a fost inclusă in itinerariul de patrulare zilnică a polițiștilor locali, la diferite ore, în vederea prevenirii și combaterii aspectelor pe care mi le-ați semnalat. În ceea ce privește ocuparea abuzivă a imobilelor, pentru soluționarea problemelor neplăcute de acest tip, am să vă rog a vă adresa instanței judecătorești, care va trebui să dea o soluție legală. Iar pentru a vă putea oferi un răspuns competent cu privire la dosarul dvs, vă rog să reveniți cu un email (andrei@chiliman.ro) cu detalii referitoare la: numărul de dosar, data înregistrării, precum și numele dvs. complet și adresa de domiciliu din buletinul de identitate. Ulterior, vom verifica în ce stadiu se află dosarul dvs. și cum puteți intra în posesia unei locuințe sociale și vă voi oferi un răspuns. Vă mulțumesc pentru implicarea dvs și grija pentru a avea un mediu civilizat în sectorul nostru!
oana urechiatu (guest) a scris la 16/9/2011 22:13:22
Va felicit pentru pozitia dvs rationala, constienta si sanatoasa din punct de vedere etic si moral, legata de solutionarea problemei cainilor comunitari,si sper sa o mentineti in contonuare cu vehementa si sa va faceti cat mai mult auzit. Este mare nevoie sa fie auzita cat mai mult si vocea unor persoane de notorietate si oamenilor politici de buna credinta (putini, cati au mai ramas) pentru a putea solutiona cat mai curand aceasta problema, intr-un mod civilizat si onorabil.Ong-urile cat si cetatenii de buna credinta, cu adevrate valori morale, fac mari eforturi in a-i ajuta pe cetatenii acestei tari sa constientize problema si sa inteleaga atat faptul ca nu putem comite niste abuzuri doar pentru ca avem puterea sa o facem cat si faptul ca daca ne dorim sa fim respectati de ceilalti cetateni europeni cat si de restul mapamondului a venit momentul sa aratam ca ne putem comporta ca niste adevarate fiinte umane, echilibrate, dotate cu ratiune,discernamant, cu o constiinta sanatoasa, sentimente nobile si adevarate valori morale. Va multumesc pentru atentie, Oana Urechiatu (cetatean sectorul 1)
Andrei Chiliman a scris la 22/9/2011 12:44:33
@CETATEAN: Numerele la care puteți suna pentru a cere informații la Direcția Stării Civile Sector 1 sunt 021/222.01.09, 021/222.31.51 sau 021/222.12.99. Îmi puteți trimite pe emailul andrei@chiliman.ro numele dvs și numărul dosarului pentru a verifica. De asemenea, îmi cer scuze pentru situația neplăcută. Într-adevar, circuitul documentelor este destul de anevoios. Starea Civilă funcționează momentan cu 14 funcționari, dintre care în prezent 3 referente sunt spitalizate sau în concediu medical. Aceasta deoarece, având în vedere măsurile propuse de Guvernul României privind reducerea cheltuielilor cu personalul și prevederile Hotărârii Consiliului Local al Sectorului 1 nr. 155/26.07.2010, prin care s-a stabilit o nouă structură organizatorică la nivelul aparatului de specialitate al Primarului Sectorului 1, au fost desființate 22 de funcții publice. Direcția Stării Civile a Sectorului 1 se confruntă cu un volum de 3-4 ori mai mare comparativ cu toate celelalte compartimente de stare civilă din București și provincie, diferența fiind dată de faptul că toate actele cetățenilor români înregistrate la ambasadele și consulatele României se trimit la Sectorul 1, toate transcrierile cetățenilor romani din Rep. Moldova care dobândesc cetățenia română cu domiciliul în străinătate se înscriu la noi, iar cea mai veche arhivă (100 de ani) o deține tot direcția noastră și în fiecare zi înregistrăm peste 100 de acte de naștere de la cele 7 maternități din teritoriu cât și transcrierile din străinătate.
Andrei Chiliman a scris la 19/10/2011 14:51:24
@Mitrache: Aspectele pe care mi le-ați sesizat, neplăcute într-adevăr, au fost între timp verificate de către poliţiştii locali ai Serviciului Poliţia Animalelor şi Serviciul Ordine şi Linişte Publică, ocazie cu care s-a constatat faptul că la adresa menţionată de dumneavoastră, persoana reclamată, domnul Pento Alfonso, creşte 16 găini şi trei câini într-un spaţiu amenajat pe domeniul public. Persoana în cauză a fost atenţionată cu privire la obligativitatea de a renunţa la păsările pentru consum pe care le are în proprietate până la data de 15 octombrie 2011, întrucât art.33 din H.C.G.M.B nr. 120/2010, privind aprobarea Normelor de salubrizare şi igienizare ale Municipiului Bucureşti interzice creşterea acestora pe raza Municipiului Bucureşti. În acest context, acesta şi-a luat angajamentul că va muta găinile într-o altă locaţie, în afara Bucureştiului. În cazul nerespectării măsurilor dispuse, proprietarul păsărilor va fi sancţionat contravenţional conform prevederilor legale sus menţionate. Referitor la câinii aflaţi în această locaţie, doi dintre aceştia au fost capturaţi şi transportaţi la Centrul Teritorial de Adăpostire şi Protecţie Temporară a Animalelor, situat în Şos. Odăii nr. 3-5, Sector 1, iar cel de al treilea câine va fi mutat pe o proprietate privată.
Adriana (guest) a scris la 22/10/2011 16:44:15
http://pdlepra.wordpress.com/2011/10/22/in-2012-%E2%80%9Ceutanasierea%E2%80%9D-cainilor-ne-va-costa-400-000-000-euro-in-2013-va-costa-de-10-ori-mai-mult/
Adriana (guest) a scris la 22/10/2011 16:46:18
CE SPUNE PDL: -cheltuieli cu cainii /an: 107.000.000euro/an -cheltuiala/caine 300lei. Inseamna ca in Romania avem 2.000.000 de caini pe strada dupa calculele PDL. Avand in vedere ca o catea face aprox. 10 pui/an, vom avea in fiecare an de 10 ori mai multi caini decat in anul precedent! CE NU SPUNE PDL: In 2012 se va cheltui cu masacrarea celor 2 .000.000 caini – 400.000.000 EURO! In perioada 2001-2011 s-au cheltuit chiar si 200 euro/eutanasie (care a fost gratuita: cu latul, cu clestele, cu ranga etc). In 2013 vor fi de 10 ori mai multi caini abandonati, nefiind ONG-urile si iubitorii de animale care sa sterilizeze si nefiind nimeni care sa previna abandonul. Cheltuielile cu masacrarea lor se vor ridica la aproximativ 4 MILIARDE DE EURO PE AN! In 2 ani ajungem “la sapa de lemn”, iar PDLpra se imbogateste! Multumim, Stefan Pirpiliu, ca ne-ai deschis mintea! P.S. PDL merge din usa in usa si strange semnaturi pentru sterilizare (asa mint ei), iar oamenii in varsta semneaza. Multi au aflat mai tarziu ca au semnat pentru uciderea in chinuri a cainilor, mai ales ca sunt OAMENI NORMALI si sunt pentru viata! Multumesc celor care au inteles ca SINGURA solutie eficienta, ieftina si chiar gratis este STERILIZAREA! Multumim PDL ca si-a dat arama pe fata. Ieri a fost intrebata o persoana daca a fost muscata de caini. A raspuns afirmativ. Urmatoarea intrebare a fost daca este de acord cu uciderea cainilor. Stiti ce a raspuns? NU ESTE DE ACORD! Am fost in Parlament si am auzit cu urechile mele cum minte PDL, vad in fiecare zi cum minte. Adica cu 90.000.000 euro construiesc spitale? DE CE LE-AU DESFIINTAT PE CELE CARE NU MERGEAU IN PIERDERE???? Mor oamenii acum in acele zone pentru ca spitalele ramase sunt departe si medicii incompetenti. In mod ciudat spitalele care functionau bine, cu medici buni, din tara AU FOST DESFIINTATE! Au taiat cumva cainii salariile, pensiile, alocatiile, veniturile asistentilor maternali, insotitorilor persoanelor cu handicap? Un om cu handicap gr. I a ramas fara insotitor pentru ca i s-a taiat venitul persoanei care il ingrijea. Au distrus cainii educatia si cultura? NU! PDL A FACUT TOATE ACESTEA! Iar acum nu mai stiu de unde sa fure. Vor scoate si 30.000.000 semnaturi pro eutanasie, pentru ca stim cum fura ei: FARA LIMITA! UNIUNEA EUROPEANA IMPUNE STERILIZAREA CA SINGURA MASURA EFICIENTA SI NECOSTISITOARE DE REZOLVARE A PROBLEMEI CAINILOR DE PE STRADA! ORGANIZATIA MONDIALA A SANATATII A DOVEDIT IN URMA STUDIILOR CA EUTANASIA ESTE ATAT COSTISITOARE, CAT SI INEFICIENTA, RECOMANDAND STERILIZAREA CAINILOR CU SI FARA STAPAN, MICROCIPAREA, PEDEPSIREA ABANDONULUI SI CRUZIMII! Stiti cati bani putea politia sa aduca la buget daca aplica legea si pedepsea cruzimile? ZECI DE MILIOANE DE EURO ANUAL. Au facut acesti lucru? NU! Bani cu care erau sterilizati toti cainii din Europa, nu numai din Romania. Practic, statul nu cheltuia nimic. Ce lua din amenzi, platea sterilizarile, asta daca nu erau deja zeci de organizatii din strainatate care sterilizau gratis si care au plecat din cauza legilor care nu se aplica! In plus toti cainii sterilizati de ONG-urile din Romania si strainatate si de iubitorii de animale au fost EUTANASIATI de catre autoritati! Din cauza asta, toti banii NOSTRI au ajuns la PROTAN!
Allisa (guest) a scris la 3/11/2011 15:33:8
Legislatia din Uk referitoare la Stray Dogs Euthanasia. http://feralan.narod.ru/english/euthanasiaUK-e.html
Adriana (guest) a scris la 3/11/2011 15:51:19
Multumim Alissa. Cine a fost in UK recent stie ca nu se eutanasiaza cainii. Doar cei grav bolnavi, batrani si agresivi. Adaposturile lor sunt luxoase pe langa ale noastre si eutanasia inseamna injectie letala, nu ucidere in chinuri ca in Romania. Cine a fost in Anglia recent, stie ca la adaposturile lor exista voluntari inscrisi pe listele de asteptare si ca animalele sunt tratate, ingrijite si hranite. In Romania sunt lagare de exterminare si nu adaposturi. Uita draga Allisa (made in PDL) cum sunt "ingrijiti" si "eutanasiati" cainii in adaposturile noastre: https://picasaweb.google.com/103317761824832823806/TragedyOfStraysInRomania https://picasaweb.google.com/103317761824832823806/BARLADCITYPOUNDSeptember82011 https://picasaweb.google.com/103317761824832823806/TULCEA2011 https://picasaweb.google.com/103317761824832823806/BISTRITAHORRORInTheCitySDogShelterAugust32011 https://picasaweb.google.com/103317761824832823806/CITYPOUNDRADAUTISuceavaCountyRomania
Mihaela (guest) a scris la 23/11/2011 11:16:53
Domnule primar, va felicit si stimez pentru pozitia D-voastra.
Dan Doran (guest) a scris la 29/11/2011 14:8:26
Idei care tradeaza infantilism politic si lipsa de implicare. Dl Chiliman nu are nici o sansa la alegerile din 2012, si va pica tocmai pentru ca se bazeaza preA MULT PE NISTE FIARE UCIGASE, DECIT PE OAMENI. Iar cei care propun castrarea, uita ca aceasta este o operatie degradanta si periculoasa pentru animale. In Anglia, nu demult, copiii au manifestat impotriva castrarii... purcelusilor, caci sint constientzi ca e o operatie mutilanta. Aici , ïubitorii de animale" vor sa-i castreze si sa-i arunce pe drum. Halal iubitori!
Allisa (guest) a scris la 5/12/2011 15:47:3
Adriana nu am spus ca sunt de acord cu omorarea cainilor in mod brutal. Nici ca este ok ca in adaposturile noastre sunt foarte multi caini si nu ii poti trata ca in adaposturile unde se aduc 2-3 caini maximum pe luna/trimestru si asta accidental, se face si o ancheta sa se stabileasca cum au ajuns acei caini pe strada. Dar ca sa ajungem ca in acele tari civilizate unde adaposturile sunt "luxoase" trebuie sa avem mult mai putini caini. Pe strada deloc, si dusi in adapost foarte putini. Or noi incepem din momentul T1 cand avem mii de caini pe strada. Nici un locuitor al UK nu ar vrea sa locuiasca in aceste conditii. Si da, in toata lumea civilizata se eutanasiaza cainii, cu injectie letala, daca suntn bolnavi, agresivi, SAU NEREVENDICATI intr-un termen variabil de la o zona la alta. in nici o tara europeana nu se adapostesc cainii ani si ani platind pentru intretinerea lor. Pe strada este exclus sa existe. Asa ca cine a fost in UK recent, chiar si eu, stie ca nu exista caini pe strada. Si stiu ca legea spune ca se eutanasiaza pentru ca nu ii poti intretine pe toata durata vietii. Si mai stiu ca acei bani pentru intretinerea din adaposturi ar putea sa fie directionati catre alte cauze, catre oameni care dorm in strada, catre abuzul de substante, catre spitale din tara/zone defavorizate unde sunt copii si tineri cu dizabilitati sau doar foarte ghinionisti...:( Nu inseamna ca sunt directionati dar nici ca este corect sa fie directionati catre caini. Ci controlata folosirea lor asa cum trebuie. Nimeni nu spune sa omori cainele cu cruzime, acolo ar trebui directionate eforturile ONG-urilor, la modul cum se aplica legea, la modul in care este facuta eutanasia si la transparenta in privinta fondurilor. Sa nu mai fie agent electoral nici de o parte dar nici de cealalta. Si o atentie sporita la cine abandoneaza caini in strada, sa fie raspunzatori pentru ceea ce fac acei caini, sa raspunda cineva pentru mutilarile si vatamarile, chiar si omorurile (unul daca exista si este prea mult, cine raspunde de moartea unui om?) pe care cainii le aduc. In acest moment raspunde primaria...ca stapan al cainilor? Sau cine este stapanul lor?
Julija (guest) a scris la 25/12/2011 17:39:55
Este Craciunul si am iesit pana la benzinaria OMV pentru mici cumparaturi. Nu m-am mai putut intoarce acasa din cauza unei haite care imi blocheaza accesul pe strada Biharia(fix la intersectie cu bd. Aerogarii). M-am invartit mai bine de jumatate de ora sperand ca vor pleca, fara succes insa pentru ca ,de fapt, acolo au si un cotet urias amenjat de catre muncitorii primariei sectorului 1. Vazand ca nu am nici o sansa, am sunat politia care mi-a urat un Craciun fericit si mi-au ca este vina mea "cainele simte ca va e frica domnisoara". Sunt deja situatii absurde care nicaieri in lume nu se intampla!!! Prezenta pe fiecare strada bucuresteana a acestor caini determina majoritatea femeilor sa refuze sa mai circule pe jos, de aici si mai mult trafic. Oameni muscati de caini refuza sa mai fie pietoni. Evident solutia ar fi sa defrisam bulevardele zona protejata Aviatorilor si Kiseleff si sa facem niste pasaje subterane, nu? Daca acesta ar fi un oras civilizat unde pietonul sa nu fie in pericol la fiecare pas, va asigur ca si problema traficului nu ar fi asa mare... ah da, si sfarsitul povestii : am sunat un taxi, i-am dat 10 lei soferului pentru a putea sa ma intorc in siguranta acasa. Va las pe dumeavoastra sa decideti daca este normal, oricum totul este un circ si dincolo de calcule, ong-uri, probleme de morala suntem noi cetatenii care inca mai speram ca putem avea o viata decenta in spatiul urban
Maria (guest) a scris la 25/1/2012 13:23:59
Problema cainilor strazii a scapat de sub control in anumite zone ale sectorului 1 , cum este si zona in care locuiesc eu (in spatele fostei uzine Laromet) ,unde sunt terenuri parasite ale fostei fabrici , unele neingradite , baze sportive parasite in spatele cimitirului Bucurestii Noi (la intersectia strazilor Stanilesti si F-ca de Caramida cu Bd. Laminorului. Aici am vazut chiar in aceasta toamna de doua ori dubite din care erau debarcati caini , insa fiind destul de departe si fiind spre seara nu am reusit sa notez numarul masinilor . Avem Politia Animalelor cu adapostul din sos. Odaii 3-5 , un lucru foarte bun acest adapost , insa , daca nu are capacitate decit pentru citeva sute de caini , mai multi ramin pe strazi . Sterilizarea lor si intoarcerea in teritoriu nu este deloc o masura buna , pt. ca sterilizarea nu-i face mai putin agresivi pe multi din ei . Cunosc trei cazuri in ultimele 6 luni de oameni muscati de caini in aceasta zona . Chiar in perioada dec. 2011- ian 2012 am fost nevoita sa merg la Centru Antirabic cu mama mea de 79 de ani sa i se faca vaccin antirabic pt. ca a fost muscata de un caine cind se deplasa de la icimitirul Buc. Noi (intrarea din str. Stanilesti) , spre casa . Ce vina a avut aceasta batrina sa sufere dureri , sa inghita antibiotice si sa se deplaseze de 5 ori de la Laromet la spit. Matei Bals inghetind prin statiile celor doua tramvaie cu care trebuia sa ne deplasam in lipsa banilor de taxi ,pentru cele cinci doze de vaccin antirabic ? Eu personal am mila de toate animalele fara stapin , insa , sa-mi fie cu iertare ,daca nu exista posibilitatea adunarii lor in adaposturi din lipsa fondurilor , atunci , cu riscul de a fi eutanasiati , nu mai este cazul sa fie pe strazi si sunt sigura ca asta e parerea multor locuitori din zona. Nu am cuvinte de multumire pentru seful serv. Politia Anumalelor sect. 1 , d-ra Voican , care la sesizarile mele cind gaseam catei loviti de masini sau foarte bolnavi sau pui abandonati , a trimis de fiecare data echpajul sa-i ridice de pe strada pentru ca e jalnic sa-i vezi chinuindu-se loviti sau bolnavi si sa nu ai posibilitatea sa-i ajuti , costurile la veterinari fiind foarte mari. Sper din tot sufletul ca Politia Animalelor sa ma ajute si de acum inainte in acest sens . Fundatiile si O.N.G.-urile pt. protectia animalelor nu fac nimic altceva decit sa-i scoata din adaposturi si sa le dea drumul pe strazi , la voia intimplarii si la mila oamenilor care sunt din ce in ce mai putini dispusi sa-si ia bani din pensiile amarite sa hraneasca si cainii de pe strazi. Aceste doamne membre ale acestor fundatii nu fac decit sa se isterizeze prin parlament , sa verse siroaie de lacrimi ca sa impresioneze pe cei in drept sa ia masuri drastice , insa concret nu prea fac nimic . Sa fie in stare sa-i ia in curtea lor personala sau sa fie in stare sa aiba adaposturi si sa-i ingrijeasca daca sunt asa de miloase , nu sa-i scoata doar din adaposturi de frica de a nu fi eutanasiati si apoi sa-i duca pe strazi dosnice unde e vai de capul lor cum se chinuie sa-si gaseasca ceva de mincare. Pentru tot ce ati facut foarte bine in sectorul nostru , ma simt mindra ca sunt locuitor al acestui sector , insa lasarea cainilor pe strazi nu este deloc o masura buna pentru siguranta oamenilor pe strazi , pentru mizeria pe care o fac pe trotuare si nu in ultimul rind pentru harmalaia pe care o suportam vara , cind stam tot timpul cu geamurile deschise si nu putem inchide ochii noaptea de latraturi. Va asigur de tot respectul meu ! Maria
Andrei Chiliman a scris la 7/2/2012 17:50:43
Doamna Maria, vă mulţumesc pentru aprecierea dumneavoastră favorabilă faţă de iniţiativa de a construi un adăpost propriu destinat câinilor fără stăpân la nivelul Sectorului 1. Profit de ocazie pentru a vă informa că în primul trimestru al anului 2012, la nivelul Centrului Teritorial de Adăpostire şi Protecţie Temporară a Animalelor, din Şos. Odăii nr. 3-5, Sector 1, vor fi date spre folosinţă încă 52 spaţii noi de cazare care vor putea adăposti aproximativ 220 de câini fără stăpân, capacitatea totală a adăpostului ajungând la 800 de locuri. Într-adevăr, aplicarea eutanasiei poate reprezenta una dintre variantele de rezolvare a problemei câinilor fără stăpân, însă pentru a alege o soluţie în acest sens va trebui să ţinem cont atât de prevederile legale, cât şi de părerea tuturor cetăţenilor Sectorului 1. Având în vedere faptul că proiectul de lege care permitea aplicarea eutanasiei nu a fost promulgat, fiind declarat neconstituţional, toate acţiunile întreprinse de Serviciul Poliţia Animalelor vor trebui să respecte prevederile actelor normative aflate în vigoare, care interzic aplicarea eutanasiei câinilor fără stăpân, cu excepţia cazurilor în care aceştia sunt bolnavi incurabil. Îmi exprim regretul faţă de cele întâmplate cu mama dumneavoastră! Tocmai pentru că ne dorim ca cetăţenii din Sectorul 1, şi nu numai, să se simtă în siguranţă pe domeniul public, vom intensifica acţiunile de capturare a câinilor fără stăpân agresivi atât în zona în care domiciliaţi, cât şi în celelalte zone ale Sectorului. Îmi este cunoscut faptul că în zona terenurilor părăsite situate la intersecţia străzilor Stănileşti cu Fabrica de Cărămidă şi bd. Laminorului sunt foarte mulţi câini fără stăpân, motiv pentru care, în cursul lunilor decembrie şi ianuarie, s-au organizat mai multe acţiuni de identificare a acestora, când au fost capturaţi peste 20 de câini. În cazul în care observaţi maşini care aduc câini în zona în care domiciliaţi, vă rog să anunţaţi fie Dispeceratul Poliţiei Locale Sector 1-telefon 021/9540, fie Serviciul Poliţia Animalelor la telefon 021/490.40.07, pentru a putea depista persoanele ce se fac responsabile de aceste fapte. Vă mulţumesc, în numele colegilor mei din Primărie, pentru că vă simţiţi mândră să fiți locuitor al acestui sector, întrucât ne demonstraţi faptul că eforturile noastre de a rezolva această problemă nu sunt zadarnice şi vă asigurăm că vom ţine cont de opinia dumneavoastră în demersurile noastre.

Comentariul tau

(Acest articol este moderat, comentariul va aparea dupa ce va fi aprobat de autorul articolului)

Primarul va intreaba

Care este cea mai bună soluție pentru rezolvarea problemei câinilor fără stăpân?

Voteaza arhiva sondaje
rss

Sarbatori cu bine!

scris la data de 22/12/2011
Sfânta Sărbătoare a Crăciunului să vă găsească sănătoşi şi bucuroşi alături de cei dragi! Vă doresc un An Nou...
continuare22 comentarii

Restul e tacere

scris la data de 25/10/2011
Văzând momentul de astăzi, din Parlament, am convingerea că tatăl meu nu a suferit degeaba în pușcăriile com...
continuare1 comentarii

Intalnire cu prietenii care reprezinta liberalismul in online

scris la data de 23/9/2011
Am avut ieri seară, la Cafeneaua Liberală Brătianu, o nouă întâlnire cu membrii de vază ai Clubului Bloggeri...
continuare14 comentarii

PNL Bucuresti sustine candidatura lui Sorin Oprescu la Primaria Capitalei

scris la data de 19/9/2011
Filiala Bucureşti a Partidului Naţional Liberal salută desemnarea lui Sorin Oprescu drept candidat al Uniunii Social-Lib...
continuare1 comentarii

Cainele, cel mai bun agent electoral al omului (politic)?!

scris la data de 14/6/2011
M-a surprins numărul mare de comentarii de la postarea „Câinele, cel mai bun duşman al omului". Scriam ...
continuare60 comentarii

Categorii

arata

Arhiva

arata

Despre mine

Andrei Chiliman
Bucuresti, Romania M-am nascut si am crescut in Bucuresti. Din 29 decembrie 1989 am devenit liberal. Si am ramas. Am o sotie. Plus o fata si un baiat. Si toti iubim Bucurestiul.
mai mult
ps1

Blogroll

Chiliman '08'

Cautare